söndag 21 mars 2010

Piano!

Igår var det skoj! Lite före sju satte jag mig i en bil tillsammans med Jens, Rotmos och Johan för att åka till Göteborg. Rotmos började sjunga "Tonight's the we're gonna make it happend" och jag började nynna med. Sen sätter Jens på radion och på hög volym kommer: "I'm so exited! And I just can't hide it!" Sjukt kul att den spelades på radio när vi nynnat på den precis innan :D Men alla hakade på och sjöng med direkt. Roligt!

I Göteborg mötte vi Max och Elin och började promenera omkring för att leta efter ett matställe. Det blev till slut en Italiensk restaurang på Avenyn. Det var länge sen jag skrattade så högt och mycket. Så jäkla guld värd kväll! Även om ingen orkade äta upp sin mat och det var kanske lite väl dyrt så var det så grymt roligt. Beställde in en appeltini till fördrink och hade höga förhoppningar. Smakade vodka med äppelsmak. Jag ska fan göra den själv nästa gång, mer apple sourz!! Men ja, som sagt, det var roligt ändå :) På bilresan hem spelades Drängarna. Fnissig resa.

I övrigt har Johan blivit sjuk. Stackarn, alldeles täppt och svag. Jag ska vara asgullig. Tills han blir frisk, då får det vara nog ;)
Jag har börjat lyssna på pianomusik igen också. En kompis gjorde en spellista som jag lyssnat på ett tag och nu ska jag göra en egen. Det får mig att sakna baletten i Kristinehamn. Även om allt var skit där och jag inte började trivas förrän det var slut, så var baletten det enda som jag själv såg mina framsteg i. Om än långsamma. Det var dessutom så jäääkla skönt när det var över! Man tänker inte på hur jobbigt det är, och stretchingen efteråt var så skööön! Jag kunde banne mig gå ner i spagat för ett år sen. Fan, jag måste leta upp balett i närheten som jag kan träna. Utan den prestationsångest som jag hade i Kristinehamn :) Jag vill tro att jag skulle klara det bättre nu. Nä, mer pianomusik nu!

Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar