fredag 10 september 2010

Idol!

Ja nu har ju Idol satt igång igen. Det gillar jag! Jag har hittills fastnat för Elin Blom, den finlandssvenska sextonåringen. Tydligen, har jag luskat fram i efterhand, så är hon redan relativt stor i Finland. Kom fyra i melodifestivalen med sitt band där och har ju iaf en fot inne redan då. Jag vet inte om jag bryr mig så mycket.. Men lite. Det stör mig sådär lite grann, för det var typ samma sak med Kevin som vann hela Idol 2008. Han hade släppt skivor i Malta där han kom ifrån och också varit med i just melodifestivalen där. Visst är dom duktiga båda två men Idol för mig är doldisar som bara KABOSCH!! Men aah, jag är väl lite orättvis kanske.. Hur som helt, Elin Blom kommer bli jävligt intressant att följa :) Även Malin Brännlund kommer nog lyckas bra. Sjunger otroligt bra men hennes personlighet känns.. Sådär. En kille som gjorde en helgrym revansch var Jimmy Claeson som blev så totalt sågad förra året, juryn sa att han var skitkass och aldrig nånsin skulle lyckas. Nu, ett år senare, kommer han tillbaka och fullkomligt rockar fett! Jag hoppas lite på honom bara därför, alla tummar för dig! Gottlänningen Olle Hedberg var också en favorit. Skön röst och faktiskt riktigt snygg ;) Jag har många ess redan! Och det har bara gått tre prgram av auditions ^^ Så jag ber att få återkomma med vidare tankar och tippande :) Men Elin Blom tror jag starkt på. Dels för att hon hade grymt cool stil och sjöng asbra. Tror hennes röst kan passa till de flesta musikstilarna dom ska genomgå så småning om.

Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar