fredag 20 maj 2011

Att döda eller inte döda, det är frågan.

Man kanske skulle ta och döda den här extremt ouppdaterade bloggen? Vad är egentligen syftet med att ha en blogg? Man ska väl på sätt och vis veta vem bloggaren är genom att läsa inläggen. Jag uppfyller ej detta. Det är två månader sedan senaste inlägget och på den tiden har det såklart hänt massor, men jag kan inte berätta det i efterhand. Men å andra sidan så är den här bloggen mest till för mig själv. Som typ klotterplank. Förutom dom mest svarta och mörka hemligheter som jag klottrar någon hemlig stans. Så den kanske inte "borde" dö, bara aktiveras.

Men hur ska då detta gå till? Oftast känner jag mig nog bara töntig när jag skriver. Jag har inte precis talets eller skrivandets gåva.
En gång hade jag nog det! Eller ja, på svenska lektionerna i gymnasiet hade jag det. Sa han åtminstone, och jag blev glad för jag tyckte om att skriva. En gång fick vi i uppgift att skriva en dikt som innehöll vissa förbestämda ord. Som astma, hund, bergvägg och typ sju ord till. Hur som helst blev jag väldigt nöjd med mitt alster och min fina lärare tog sig för bröstet och sa; "Lisa! Så vackert!" när jag fick läsa upp den för klassen (vilket typ alla gjorde) Han var sån, Leif, varm, impulsiv och lite dramatisk. Han var en bra lärare!

Apropå bra lärare och skola så har jag sökt lite kurser till hösten. Bland annat idrottslärare. Det tror jag skulle vara roligt faktiskt. Sen kommer jag inte ihåg vad det var mer jag sökte. Jo förresten, nån psykologigrej. Jag var inne på att bli teckentolk ett tag, var ganska seriös faktiskt. Men sen slutade jag vara seriös. Mest för att det inte fanns så många utbildningar för det och framför allt inte i Göteborg. Den kostade nämligen multum och var ej studiestödsberättigad.
Sen var det två eller tre kurser jag inte kommer ihåg. Jag kan ha sökt en kurs om Italiens äldsta kulturfolk, Etruskerna. Vem vet någonting om dom? Någon måste ju föra kunskapen vidare! Till exempel jag. Skulle vara typ helt fantastiskt att vara den som kan mest om någonting. Etruskerna eller miljöförstöring, skit samma! Bara jag får vara bäst och kunnigast.

Apropå kunskap, har jag sagt att jag deltagit i Vem vet mest? på SVT2? För det har jag gjort! Två gånger. Första gången visste jag inte mest, men inte minst heller. Har jag för mig? Andra gången är än så länge en hemlis, för det ska inte sändas på över ett halvår (!!!!!) Snacka framförhållning. Ja, TVÅ gånger har jag varit med! Dom ringde mig faktiskt till och med och frågade om jag ville ha revansch. Jag svarade självklart "JAA!"

HA! Där ser man, jag har ju saker att berätta. Kanske ska låta det leva ett tag till då.

Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar