tisdag 24 maj 2011

Heja Lisa!

Jag tänkte såhär, jag vill ju faktiskt skriva här oftare så kanske om jag testar en challenge som så många håller på med nuförtiden. Det går helt enkelt ut på att man varje dag svarar på en fråga lite mer utförligt. Eller ja, så pass som det går. Ehhm.. Jaja, jag valde en med tema, Musik. Den finns på facebook och kallas 30 Day Song Challenge.

Så det är väl lika bra att börja. Here we go!

Day 01 - Your favorite song
Min senaste favoritlåt är Cassi Opeia - I belong to you

Den är bred på ett sätt jag gillar. Den är dansvänlig men inte för ösig, hennes röst är söt men tuff. En riktigt skön låt :)

Å andra sidan är den inte odödlig, jag skulle vilja svara med en odödlig låt.
Imogen Heap - Hide and seek

Jag gillar att det inte är några instrument med, det gör den nog bättre än bäst. Jag älskar den här låten! Klangen är grym och jag kan lyssna på den i stort sett när som helst. Rösten lugnar mig och sveper in mig i en varm mjuk filt som gör mig en gnutta tyngdlös.

Jag går på djupet i mina svar! Men såhär får det bli :) Cassi Opeia - I belong to you och Imogen Heap - Hide and seek

Nästa kommer på onsdag då. Nu har det ju faktiskt blivit tisdag. Har varit ledig måndag och ska vara idag (tisdag) också. Så skönt!


Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar