tisdag 15 december 2009

Baah

Jag har haft problem att somna sen högstadiet ungefär. Alltid blivit sena nätter för att jag verkligen inte KAN sova före två. Spelar ingen roll om jag så dygnar, före 02 infinner sig inte John Blund hos mig. Ibland tror jag att han har övergivit mig.
Finns ju ovanliga tillfällen då jag kunnat somna vid tolv men då ska det vart nått särskilt. Jag drömmer heller aldrig, och dom gånger jag gör det är det korta eller dåliga drömmar.
Men på senaste tiden, sen jag flyttade till Trollhättan faktiskt har jag både drömt massor och somnat tidigt. Jag vet inte vad det beror på men det är mysigt. Inte för att vi lägger oss före tolv särskilt ofta ändå men :) Drömmarna är iaf oftast trevliga eller bara sjuka :p

Men dom senaste nätterna har varit pest och pina faktiskt. Två senaste. Igår var det orolig sömn hela natten och jag vaknade flera gånger vilket Johan också gjorde faktiskt. Och inatt har jag vridit på mig och skruvat, knuffats och samtidigt drömt om en massa textremsor som jag måste fånga för att få vakna igen vilket jag hela tiden verkligen verkligen ville göra. Jag var tvungen att koda alla remsor jag fick tag på och lägga dom i rätt ordning och grejer och till slut vaknade jag nog av ren panik. Klockan var fem och jag råkade väcka Johan. Småpratade lite innan han somnade om och jag försökte lägga mig bekvämt. Jag har alltid tyckt om att ligga intill väggen och ha som ett skydd runt om mig. Vägg på ena sidan och Johan på andra sidan. Men nu kändes det som om jag skulle dö och jag blev närpå klaustrofobisk så jag var tvungen att gå upp till slut.
Har suttit och läst igenom massa bloggar sen dess och slösurfat. Såg hur det blev ljusare ute och nu snöar det! Mysigt när det är vitt och kallt ute. Jag snodde åt mig Johans datastol förut som jag sitter och myser i med vaniljte och How I Met Your Mother nu. Han är morgonpigg så jag blir väl av med den snart när han vaknat.

Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar