tisdag 15 december 2009

Hihi!

Johan skulle poppa popcorn till filmen vi ska se. Hettade upp oljan med tre små corn och dom började poppa, vilket innebär påfyllning. MEN, när Johan flyttade på kastrullen och lyfte på locket började olja skvätta lite på hans arm och olja är varmt! Så Johan släpper popcorn påsen som hamnar på den varma plattan. Men det var ju dumt så han lyfter på påsen och botten stannar kvar på plattan vilket resulterar i att alla popcorn ramlar ut och ligger över hela spisen och golvet. Jag som under tiden var inne på toaletten hör bara massa ljud och förstår att någonting inte går som det ska. Sen hör jag en nervös röst som säger; "Lisa... Gå inte in till köket."
När jag kommer ut och blickar in mot spisen ser jag popcorn överallt och dom kommer snart börja poppa och bli en enda skjutbana. Bäst att göra nått innan det händer så jag skyfflade undan allt fort som tusan och vi klarade oss utan skadeskjutning.

Men nu hade vi ju inga popcorn kvar. Städade upp alla och gick till ICA för att köpa en ny påse. Det var lite läskigt för jag fick typ hjärtflimmer där inne och kunde inte stå rakt, och det började hugga i bröstet på mig och gjorde ont som fan. Men det gick över på väg hem.
Dags att poppa nya popcorn då. Till en början verkar det som att det är fel på popcornen då dom aldrig poppade trots att oljan kokade. Bytte lock och sen gick det fort. Skumt men nu har vi massvis med popcorn :)

NU skare bli popcorn och film!

Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar