torsdag 3 december 2009

Tisdag+Onsdag

Tisdag:
Vaknade med en bra känsla i magen. Jag vaknade bredvid någon jag tycker om och som tycker om mig, vilket jag ju gör nästan varje dag men det var extra bra den här morgonen. Drog mig länge och gick upp framåt tolv eller nått. Det var fint mysigt väder och solen sken vilket gjorde mig ännu gladare. Jag gick inte ut dock.. Shame on me. Men men, jag var glad och på otroligt bra humör! :D Satt vid datorn tills en av mina bästa vänner ringde och lät glad han också. Det var roligt :) Han gjorde mig också ännu gladare när han kom med helt fantastiskt roliga nyheter om sin far! Jag blev nästan tårögd. Kunde jag kräva mer glädje av den här dagen? Glad satte jag mig vid datorn och sjönk in i massa bra och awesome musik.
Trallade ner och hämtade posten senare, och gissa vad jag fick? Årets sista bild på kalenderpojken (systerson). Brukar alltid få några rader där min syster Sara hälsar och skriver något kort. Jag läser alltid det först och tittar på bilden sen. Klockrent den här gången. Där står typ 'Här är Vilmer i sin nya tröja' Sen tittar jag på bilden och ser att han bär en tröja som det står 'storebror' över bröstet på. AAAAH! Årets sista bild och en grymt värdig avslutning på kalendern. Och jag som redan var glad blev ÄNNU gladare och INGENTING kunde banne mig sänka mig i den sekunden! Så himla roligt!
Jag var inte sen att berätta allt detta för Rotmos som kom en stund senare för att hämta oss. Filmkväll med trevliga människor och chips och cola. Japp, kvällen fortsatte i samma anda. När Rotmos väntade på att vi skulle komma ner till bilen hade han stängt av motorn och när vi sen skulle åka iväg startade den inte. Så det var bara att gå ut och putta igång den. Tur att vi har en backe precis utanför :) Jag skrattade massor men puttandet hjälpte och bilen gick igång. Hihihi! ^^
Väl hemma hos Rotmos och Jens började vi med att titta på Inglorious bastards. Den var sådär. Quentin i all ära men den här var inge vidare. Men Brad Pitt var snygg som alltid ;) Och för att hylla honom fortsatte vi sen med Oceans eleven och Oceans twelve Sett båda förut men gash så bra dom är. Faktiskt. Jag gillar!
Roligt hela kvällen, trots att Joel lackade på samerna. Ingen kunde ju sänka mig iaf :) Sen blev det mysig nattpromenad hem. Iskallt, vackert och ack så skönt att krasha i säng när man kom hem!

Onsdag:
Kan sammanfattas kort. Vaknade, duschade, gick till skolan, gnällde med kurskamrater, gick hem, lagade den mest misslyckade omgången lax med potatis och romsås ever, titta på House och nu tada! :D Jag har börjat fundera på julklappar och ska chansa på att jag kan göra någon eller ett par själv. Ska bara komma på hur och skaffa material. I've got an idea ;)

Peace folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar