torsdag 10 december 2009

Klubbpremiär

För en månad sen ungefär ringde någon från Borås och undrade om Johan ville vara DJ på en nyöppnad klubb, och det ville han ju såklart! Så de senaste veckorna har varit mycket Housemusik och typisk klubbmusik. I helgen är det dags och härom dagen fick jag veta att det är dresscode. Finkläder är något jag inte sysslar med. Finkläder som i klänningar och kjolar alltså. Jag har balklänningen från studentbalen för två och ett halvt år sen men det känns för mycket och dessutom är den hos mamma och pappa så den kommer jag inte ens åt. Skor har jag ett par, två om man räknar med mina gamla, slitna, trasiga converse. Dom jag använder är ett par tjocka skateliknande skor och att ha dom till en klänning eller kjol är bara fel fel fel. Jag gick till myrornas idag för att kanske kunna ha råd att köpa nått men nja... Jag hittade inget som kändes bra. Så jag fick inse att jag inte kunde följa med. Så jävla surt.

Men då rädda Elin mig! Hon föreslog att jag kunde låna något av henne och det var ju ingen dum ide. Hon bor i Göteborg men det får jag väl lösa. Fick förslag om en fin svart klänning så då var det bara skor kvar. Hennes är för stora för mig så jag ska gå på en kompis imorgon och fråga vad hon har för skostorlek. Sen kom jag på att jag faktiskt har ett par vita byxor som jag kan ha. Det är väl fint nog? Dock har jag ingen topp så Elin fick gå igenom sin garderob igen. Känner mig mer bekväm i byxor :p Hon hittade nått som jag litar på blir nice. Så på lördag ska jag till hennes jobb och bestämma mig för någon. Waaa va glad jag blev! Så nu är det bara skor som fattas iaf. Hoppas att Johanna är villig att låna ut ett par skor.. Annars är jag i behov av ett par så jag får väl ta på mig att köpa ett par i värsta fall. Det löser sig!
Och nu är jag glad! Dels för att jag har tjejkompisar och dels för att jag står på listan bland folk som får komma in på festen, som DJs flickvän. ;)

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar