söndag 29 november 2009

Nemen!

Inte en uppdatering på flera dagar! Ojdå :)
Onsdagen blev bättre framåt kvällen. Vi åkte till Rotmos och Jens och gjorde 15 liter pastasallad. Typ hela gänget som skulle med till Dreamhack morgonen därpå hjälptes åt, och så jag då. Kom hem efter midnatt och sen skulle dom åka runt halv sju nästa morgon. Jag vaknade när Johan gick upp och följde med ut när bilen kom. Jag fick nycklar av Joel och Johanna för att jag skulle kolla till deras två katter när dom var borta. Så hela torsdagen var jag ensam hemma men det kändes hela tiden som att Johan var i skolan eller nått och snart kommer hem. Men sen när klockan blev åtta-nio blev jag ensam "på riktigt".
Under dagen var jag ute på en långpromenad i regnet också! Jag skulle gå till Netto och en butik som ligger mittemot. Men jag visste inte riktigt hur långt det var dit och jag visste inte riktigt vilket håll det låg åt heller eftersom jag bara åkt förbi i bil en eller två gånger. Jag visste att det inte låg åt stan till så jag började gå åt andra hållet och snart förstod jag att jag var fel. Det kom en massa fabriker som jag inte kände igen så jag vände och tänkte att jag kunde gena över kyrkogården. Det var nog den största kyrkogård jag sett. Jag gick och gick och efter ett tag såg jag inget annat än kyrkogård. Inga vägar eller nått, bara gräs och gravar. Jag irrade runt där i 40 minuter innan jag hittade ut till en gångväg.

Gångvägen kände jag igen och förstod att jag var ungefär 500 meter från lägenheten. Jahapp, bara fortsätta åt ett annat håll då. Jag gick och gick och tyckte att det kändes väldigt rätt att gå ditåt. Till slut var jag där :D Tittade runt i butiken och hittade inget kul. In på Netto och inget kul där heller. Promenaden resulterade i en fryspizza och lite smågodis. Allt för 21 kronor. Mmm, billigt äre! :D
Väl hemma satte jag mig och spelade betapet som vanligt tills det blev sängdags. Pratade lite med Johan på msn och tyckte han varit borta länge nog.

På fredagen gav jag mig av till Joel och Johannas katter. Gosiga som få och så himla mysiga och busiga! Ååh jag vill ha en katt! På eftermiddagen gjorde jag en kupp mot alla jag kände på Dreamhack och åkte till Filip i Göteborg. Han skulle nämligen lämpligt nog köra dit och hälsa på på lördag morgon. Så jag hängde på! Tittade på en film och drack glögg som hans pappa spetsade med konjac. Inte så illa! Inte alls illa faktiskt, det var riktigt gott :)
Sen när vi precis skulle lägga oss runt två ringde Filips kompisar och tyckte att vi skulle åka till Jönköping nu på en gång. NU?! Efter lite övertalning gick Filip med på det iaf och vi gick upp igen. Väntade på att dom skulle komma men icke. En timme gick och inget hörde vi från dom, så vi la oss igen. Stackars trötta Filip som skulle köra tidigt på morgonen sen ^^
Kvart i nio började jag väsnas och ruska om Filip tills han vaknade. Upp, frukost, iväg. Vi satt i bilen halv tio och var framme kvart över elva ungefär. Jag var grymt peppad och ivrig hela bilresan och under hela vistelsen där. Min Johan! Glad blev han och förvånad :) Då blev jag ännu med taggad och tyckte allt var otroligt roligt! Nästa gång följer jag nog med till DH ändå. Det var ju så stort och så mycket att göra och se så jag tror jag skulle kunna underhålla mig trots allt jag sagt om LAN.

Halv fem rullade vi iväg igen, Filip och jag. Mot Falköping där han skulle träffa massa kompisar som ska åka till Sälen tillsammans över nyår. Jag bokade tågbiljett hem därifrån men innan jag satte mig på tåget hann jag hälsa på Adam i typ fem tio minuter. Honom har jag inte träffat sen... I somras någon gång tror jag? Roligt!
Var hemma i Trollis halv tio typ. Aaah! Skönt att vara hemma.
Sen dess har det varit betapet :D

Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar