torsdag 19 november 2009

Finmiddag!

Som vanligt låg jag och drog mig till långt in på eftermiddagen. Gjorde ingenting alls på hela dan. Johan hade ont i huvudet och la sig en stund när jag gick till skolan. Regnade gjorde det och jag var HELT dyblöt när jag kom in genom dörrarna till skolan. Vi satt och småpratade som vanligt innan lärarna kom och hämtade in oss. Vi kom in till ett mörklagt rum med ljus och madrasser i en ring på golvet. Jisses! Skulle vi sova eller? Vi la oss ner på mage med händerna under ett skynke i mitten. Där låg vi och blundade på mage, medans dom spelade havsljud och allmänt strandsorl, och dessutom låg vi och kände på snäckor och sand under det där skynket i mitten. Det var riktigt mysigt, nästan så att jag somnade. Kan nog varit de bästa tio minuterna på hela kursen ^^
Diskuterade lite om känslorna vi fick av att ligga där och så var det sådär djupt och analyserande igen. Blev indelade i grupper och jag orkar inte förklara själva uppgiften men min grupp på fyra personer målade en talva tillsammans. 20 minuter hade vi på oss och vad kan man liksom räkna med på 20 minuter? Inge vidare resultat, men våran tavla, den blev bara så jäkla awesome alltså! Den blev faktiskt riktigt snygg :D Vi var otroligt samspelade och kreativa tillsammans.

Jag tog med mig den hem :) Jag fick skjuts av Loke eftersom det regnade och den var ganska stor och inte riktigt torr än. Liite nervös för vad Johan skulle säga klev jag in genom dörren och möttes av god matlukt och sen Johan som säger; "Men du ska inte vara hemma än! Det är inte färdigt!"
Jag förstörde min egen överaskning. Typiskt... Han höll på att laga mat, och inte vilken mat som helst. Fläskfilé, potatisgrattäng och persiljesmör. Och till förrätt sånna där halva oljerostade mackor som jag inte vet vad det heter... Med skagenröra på iaf. Gott gott! Och så huvudrätten. Vad ska jag säga. Jag kan inte riktigt uttrycka hur gott det var. Så sjukt drömskt gott! Jag minns inte jag åt något så gott senast <3 Det var meningen att vi skulle äta glass till efterrätt men vi var så mätta så det gick inte. Jag brydde mig inte, jag var så glad att jag hade min Johan.

Efter några omgångar betapet som jag ägde allihop, blir det nog nu sängen.

Peace.

jag måste förresten bli mer intressant i mitt skrivande... Fan. Aja, en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar