torsdag 28 januari 2010

OMG!

Igår var det onsdag... Johan och jag hade bokat tvättid hemma hos Joel men hade inga nycklar dit. Det var ju lite dumt eftersom Joel numera typ bor hemma hos Rotmos och Jens soffan. Johan skulle fått dom när dom skulle labba med det blev inget av det så jag fick åka och hämta dom i Sylte. På bussen var det ganska fullt men jag fick en plats mittemot en skum kille med tuppkam som satt och läste. När bussen börjat rulla säger han;
-Ursäkta, får jag fråga dig en sak?
-Javisst!
säger jag.
-Är du religiös?
Åh nej! Tänker jag. Här är det någon kille som nyss funnit Gud och vill värva mig! Han vinklar upp boken menande som heter "Livsval"
-Nej, det kan jag väl inte påstå. Svarar jag iaf. Han berättade att han pluggade religion och typ filosofi eller något liknande på Högskolan och förklarade för mig hur flummigt allting var. Inte så konstigt tänkte jag, filosofi är liksom flum med ett annat ord nästan.
Han pratade om alla möjliga religioner och till slut kom han inte på satanism. Då började ögonen nästa lysa på honom! Han lutade sig framåt och berättade väldigt engagerat om hur man i den religionen har makten att välja om man vill skapa liv eller döda. Ungefär här började jag tänkta tankar såsom; När jag kliver av kommer han följa efter mig och gå tio meter bakom hela tiden. Sen hoppar han på mig och dödar mig eller våldtar mig. Jag började göra upp planer ifall att det skulle vara så att han klev av på samma ställe som jag och jag tänkte att jag skulle ta upp mobilen så fort jag klev av. Typ ringa och be någon möta mig för att jag inte hittar bland alla husen. (vilket inte är osannolikt då det är en enda labyrint där)

Jag hade lite svårt att höra allt den här killen sa eftersom det lät i bussen och han pratade en ganska grov skånska, men han var otroligt engagerad och jag hade redan dömt honom för länge sen. Då började han prata om hur svårt det är. Att låta bli att dömma andra människor. För det ingår ju också i vissa religioner (tydligen) "OMG, han är i mitt huvud!! NOO!!!" Min hållplats närmar sig och jag plingar. Han slår ihop boken och stoppar ner den. "Fan! Han kommer gå av med mig!" Jag ställer mig upp och säger typ "Trevligt att råkas." eller något. Ångrar mig genast. "Gud är med dig!" Säger han och går inte av. Jag andas ut.

Då börjar mitt äventyr i labyrinten fram till rätt hus och port.
Jag hittar förvånansvärt snabbt tycker jag och är stolt. 50 meter ifrån porten går jag förbi några ungar varav en går fram till mig och ställer sig framför mig. "DU! Du är inte min morsa och du knullar inte med min pappa!" Sen går han igen. Jag blir sjukt ställd och undrar va fan det är som händer mig. Drömmar jag? Har jag ätit något med sjuka mängder knark i? Sen börjar jag skratta och går in till Rotmos och Jens lägenhet. Jag får nycklarna av Joel och berättar om killen på bussen och ungen där utanför. Jag var tvungen att ventilera.
Sen tog jag bussen hem igen och fick mat när jag kom hem. På kvällen blev det popcorn och film, Honey. Dansfilm som jag kind of älskar. Johan sprang och köpte cola att dricka också.


Just det. Det blev inget av att tvätta. Gjorde det idag istället :)

Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar