tisdag 5 januari 2010

Hej igen!

Det var inte igår :) Ska väl försöka hålla mig någorlunda kortfattad när jag summerar de knappt två veckorna som jag inte vart här.

Var hemma till annandag jul då jag åkte hem till Trollhättan. Till min efterlängtade Johan <3 Eftersom resan tog fem timmar istället för två och en halv var jag ganska grinig när jag kom hem men Johan hade lagat mat och var fin och söt så jag tyckte bara det var skönt att vara hemma. Jäklar vad snö kan ställa till det.
Snö har det varit hela tiden sen dess, i massor!
På söndagen packade jag om väskan och följde med Johan till Karlstad där vi tillbringade en vecka hos hans mamma. Hälsade på två kompisar till Johan som jag aldrig träffat förut, firade nyår och bara chillade.

Nyår är väl ganska värt att berätta om.
Vi blev bjudna till Markus. Det var en del jag kände sen tidigare och några jag aldrig träffat. Lagom med folk iaf, det var ganska roligt. Fram till tolvslaget. Johan, jag, Tobias, Sabina och Emma gick ut före alla andra gick till en kulle för att kunna se fyrverkerier och sånt. Hur fint och mysigt som helst att stå där och fira tolvslaget i minusgrader och snö tillsammans med min Johan. Vi missade egentligen själva dramat. Men när vi gick tillbaka lite efter Emma, Tobias och Sabina stog Tobias och hans tjej och bråkade. Vi fick senare veta att Sabina hade gått armkrok med Tobias för att det var kallt och hon hade ingen jacka, vilket inte Tobias heller hade. Sabina är i ett stabilt förhållande sen tidigare men Tobias flickvän som hade sett det slog Sabina i ansiktet och började vråla. Sabina polisanmälde direkt. Sen var det drama i hela huset. Sabina letade efternamn och vittnen och någon annan grät i soffan, jag vet dock inte varför.
Jag måste säga att jag var på alldeles för bra humör för att bry mig så värst mycket ^^
Den roligare delen av kvällen innehöll våldtäktsspray, en lite för nyfiken kille och sprit. Närman fick snilleblixten att testa hur det kändes att bli sprayad i ansiktet med våldtäktsspray. Han kom fram till att det sved och att färgen var svår att bli av med. Jag tyckte lite synd om honom samtidigt som jag skrattade åt honom. Han knackade mig på axeln och verkligen BÖNFÖLL mig om att hjälpa honom tvätta bort det. Färgen i ansiktet sitter kvar i ett par veckor men han hade hört att sprit får bort det. Så med en fjärdedels brännvin skrubbade jag hans ansikte för att få bort det. Gick sådär. Jag provade tvål och i samband med spriten gick det faktiskt bort bättre. Inte helt men inte alls lika illa som innan. Men jobba på ett tag var det nog inte tal om. Oh jisses va jag skrattade ^^

Morgonen efter skrattade jag inte lika mycket. Både jag och Johan spydde under natten. Jag mådde relativt bra men var helt slut i kroppen, Johan mådde inte så bra förens sent på eftermiddagen. Vi fick frukost på sängen iaf med nypressad apelsinjuice, rostade mackor och varm choklad. SÅ nice!

Åkte hem morgonen efter det och fy fan va skönt det var. Snöade så det var ännu mer snö här hemma än i Karlstad. Men jag tyckte det var mysigt. En meter typ under natten blev det.
Jaa.. Sen har Johan fixat min dator. Äntligen! Helt underbart och nästan som ny :) Synd att XP är på engelska men det gör inte så jättemycket. Jag är glaad!
Installerade mitt spel som jag fick i julklapp. Och jag lackar redan. Jag är kass på det där med tålamod osv...

Tjaaa och i söndags ja, då fick vi besök av Cristian. Han lär inte åka hem igen i annat syfte än att hämta saker. Men så länge han pallar att sova i allt datasurr får han va här så länge han vill :)

Hmm.. Nått mer...? Idag då? Ser ut som att det blir filmkväll hos Zmeg. Star wars ska det bli, marathon. Jag antar att det blir kul ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar