onsdag 13 januari 2010

Tidig morgon för ingenting

Jag gick upp tjugo i åtta ungefär. Bara för att vara säker på att få en tid på vårdcentralens drop in. Jag har varit där, träffat två stycken och kommit hem igen. Nu är klockan nio.
Fick ta en nummerlapp först och vänta på min tur. Det var ingen annan där. Förutom folk som redan hade bokade möten osv. tog väl en kvart innan jag fick komma till distriktssköterskan och berätta varför jag var där. Sa att jag var nojig för en leverfläck och hon skickade mig till ett nytt väntrum där en hudläkare skulle hämta mig. Det tog högst två minuter. Gick till det andra väntrummet och väntade. Efter en kvart sa någon mitt namn men jag såg ingen. Jag ställde mig upp och såg förvirrad ut. När jag tittade runt hörnet står hon där. VAD är poängen med det? Jag hade kunnat gå åt tre andra håll! Fick komma in och visa min leverfläck iaf och hon sa att det bara var blodkärl i den och därför ser den ut som den gör och ändrar färg då och då. Jahapp. Det tog högst två minuter det med. Sen var det bara att betala och gå hem.
Jag kände mig på nått sätt dum som gått dit. Jag vet inte varför, man ska ju kolla upp saker om man är orolig men jag kände mig bara dum och korkad.
Fem minuters gångväg hem och nu tänker jag lägga mig igen.

Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar